HORVÁTORSZÁG - BIOKOVO 2024

VRBAS KANYON - KLIS VÁR - SVETI JURE - BIOKOVO NEMZETI PARK - MAKARSKA

Fejest ugrottunk a kövekbe a Biokovo Nemzeti Park sziklaparadicsomában, a horvát tengerparton, s az odautat Bosznia látványosságaival is megfűszereztük...

HORVÁTORSZÁG - PAPUK 2024

SKAKAVAC-VÍZESÉS - IVACKA GLAVA - PAPUK

Egynapos tavaszi túra a horvátországi Papuk-hegység látványosságai között, ahol még soha nem jártam, pedig még a Balaton-felvidéknél is közelebb esik hozzám...

BOSZNIA - VISOCICA 2023

PRENJ - VISOCICA - UTEKLIC - VITO

Boszniában nem veszélytelen túrázni, hiszen a háborúban elaknásították a frontvonalakhoz közeli területeket. Ennek ellenére az érintetlen és vad Visocica-hegység feltérképezése mégis megtörtént...

JÚLIAI-ALPOK 2023

MONTE CIMONE - MANGART - MALA MOJSTROVKA

Ezúttal egy elképesztően látványos panorámával rendelkező csúcsot vettünk célba a Júliai-Alpok olasz régiójában. Tettünk egy kis kitérőt a Mangarthoz is majd Szlovéniában jómagam még megmásztam a Mala Mojstrovka csúcsot is...

GARDA-TÓ ÉS DOLOMITOK 2023

GARDA-TÓ - ROLLE-HÁGÓ - ALLEGHE - LAGO DI COLDAI

A Dolomitok lábánál elhelyezkedő Garda-tó felfedezése már régóta ott volt a bakancslistánkon, így idén erre is sort kerítettünk és természetesen egy kis Dolomitokkal is megfűszereztük a túrát...

BEST OF THE ALPS 2.0 2023

SVÁJC - AOSTA-VÖLGY - GRAN PARADISO - MERCANTOUR NEMZETI PARK - FRANCIA ALPOK

Ezúttal ketten vágtunk neki felfedezni az Alpok, számunkra még ismeretlen területeit. Elautóztunk egészen a Francia-Alpokig, s többek között Svájcban, a Mercantour Nemzeti Parkban és a Gran Paradiso havas sziklái között is túráztunk...

HORVÁTORSZÁG - PAKLENICA 2023

KRUPA-KANYON - TULOVE GREDE - ZRMANJA-KANYON - PAKLENICA NP - ZADAR

Egy 2020-as horvát kerékpártúrán eldöntöttem, hogy a Winnetou forgatási helyszíneként ismert Tulove Grede szikláihoz egyszer még visszatérek gyalogtúrázni. Idén ez is megvalósult, illetve sikerült eljutnunk a Krupa-kanyonhoz és a Paklenica Nemzeti Parkba is...

MONTENEGRO - DURMITOR 2022

DURMITOR - (PRUTAS) - KUCKA KRAJINA - (STITAN) - MRTVICA-KANYON

Ötödik alkalommal járok Montenegróban és még mindig képtelen vagyok megunni. Idén is elutaztunk a Durmitorba illetve egy kevésbé "divatos" helyre is, ahol már jártam egy korábbi kerékpártúrán, de akkor nem volt lehetőségem komolyabban felfedezni a környéket...

OLASZORSZÁG - DOLOMITOK 2022

DOLOMITOK - (TRE CIME / TOFANA DI ROZES) - KARNI-ALPOK - (MONTE PERALBA)

A Dolomitok örök szerelem marad és idén egy kicsit komolyabban is felfedeztük ezt a bámulatos mesevilágot...

ÉSZAK-MACEDÓNIA 2022

SHAR-HEGYSÉG - (KORAB / PLAT) - MATKA-KANYON - KOZJAK-TÓ

Többek között megmásztuk Észak-Macedónia és Albánia legmagasabb közös csúcsát a Korabot, s közben felejthetetlen balkáni élményekben volt részünk az országban...

SZLOVÁKIA - MAGAS-TÁTRA 2022

TENGERSZEM-CSÚCS - BYSTRA

Régóta esedékes, bakancslistás túrát pipálhattunk ki a Magas-Tátrában. A Tengerszem-csúcson látható panorámaélmény szinte tökéletes volt, ámde a másnapra tervezett Bystra-csúcson olyan tejfehér köd telepedett ránk, hogy ott már nem jártunk ekkora sikerrel...

BEST OF THE ALPS 1.0 2022

DOLOMITOK - STELVIO - SVÁJC - LIECHTENSTEIN - TIROL

Komoly vállalkozásra szántam el magam: az egy hétig tartó, vadkempinges, Alpokot felfedező autós túrán a Dolomitokon keresztül gurultam el egészen Liechtensteinig illetve Svájcig. Megmásztam egy-két hegyet, majd Tirolt érintve autóztam haza...

OLASZORSZÁG & SZLOVÉNIA 2022

JÚLIAI-ALPOK - KARAVANKÁK (CIMA DI TERRAROSSA / STOL)

Az olaszországi Júliai-Alpokban másztam meg a Cima di Terrarossát fiatal kőszáli kecskék társaságában, illetve a Karavankák legmagasabb hegyét, a Stolt Szlovéniában...

BOSZNIA & HORVÁTORSZÁG 2022

TROGLAV - KNIN - KRKA - CETINA - DINARA

Túratársaimmal igazi, vadregényes balkáni csodára vágytunk, ezért elautóztunk a Dinári-hegységbe a bosnyák-horvát határhoz. Knin városka környékét fedeztük fel: felmásztunk a Troglavra illetve Horvátország csúcsára a Dinarára is...

SZLOVÉNIA & OLASZORSZÁG 2021

BOHINJ - PRISOJNIK - FRATARICA - SOCA - VINTGAR-SZURDOK

A Júliai-Alpok szlovén és olasz vidékien csavarogtam négy napon keresztül, varázslatos hegyvonulatok, szurdokok és vízesések között...

ALBÁNIA & MONTENEGRO 2021

ZLA KOLATA - TALIJANKA - BANDERA - KOMOVI

A Montenegró és Albánia határán húzódó Prokletije-hegység elképesztően látványos világát barangoltuk be és fedeztük fel, szűk négy nap alatt...

HORVÁTORSZÁG 2021

OMIS - PELJESAC - SVETI ILIJA - PLOCE - MAKARSKA

Kilenc napos kerékpártúránk meglehetősen kalandosra sikeredett. Bejártuk a nyugodt, csendes Peljesac-félszigetet melynek legmagasabb csúcsát többek között én meg is másztam, de az igazán felejthetetlen történések leginkább Makarska környékén léptek életbe...

SZLOVÁKIA 2021

MAGAS-TÁTRA (LIPTÓI-TÁTRA)

A kedvező időjárásban becéloztuk a Liptó-Tátrát, ahol a Rohácsi-tavak fantasztikus környezetét jártuk be...

SZLOVÉNIA 2020

KAMNIKI-ALPOK (BRANA / PLANJAVA)

Kihasználva a gyönyörű időt, kiautóztunk a Kamniki-Alpokba, hogy meghódítsunk egy-két kétezer méter feletti csúcsot...

HORVÁTORSZÁG 2020

KRKA - SIBENIK - MURTER-SZIGET - PAKLENICA - PAG-SZIGET

Egy hetes kerékpártúránkon Dalmáciában kalandoztunk. Bejártuk Sibenik környékét és a Krka Nemzeti Parkot, feltekertünk a Winnetou-filmek forgatási helyszíneire, valamint a Murter- és a holdbéli tájairól híres Pag-szigeteket is felfedeztük...

PORTUGÁLIA 2019

HALÁSZOK ÚTJA

Dél-Nyugat-Portugália Európa egyik legkülönlegesebb és legszebb tengerpartjával büszkélkedhet, amit 2019 októberében szintén kihúzhattunk a bakancslistánkról..

SZLOVÉNIA 2019

JÚLIAI-ALPOK (KRIZ)

Szlovénia leggyönyörűbb hegyvidéke is kihagyhatatlan volt a szeptember eleji csodás időben...

BOSZNIA-HERCEGOVINA 2019

BLIDINJE NEMZETI PARK (HAJDUCKA VRATA)

Az egykoron háborúkat elszenvedő ország nemzeti parkjaiban manapság megfizethetetlen béke honol...

SZLOVÉNIA 2019

KAMNIKI-ALPOK (GRINTOVEC)

A Kamniki Alpok jellegzetesen kopár, szürke szikláinak nehéz ellentmondani...

AUSZTRIA 2019

HOCHSCHWAB (WINDGRUBE / POLSTER / ÖTSCHERGRABEN)

A nyár első napjait Ausztria Grand Kanyonjában és a gyönyörűséges Hochschwab hegységben töltöttük...

SZLOVÁKIA 2019

NAGY-FÁTRA (KRIZNA / OSTREDOK / OSTRA) SZULYÓVÁRALJA - CSICSMÁNY - SELMECBÁNYA

Húsvéti hegymászás a Nagy-Fátrában és a Felvidék vadregényes várai között...

KANÁRI-SZIGETEK 2018

TENERIFE

Életre szóló kaland és októberi kiruccanás az ezerarcú Kanári-szigetekre...

AUSZTRIA 2018

DACHSTEIN (RIPPETEGG / SULZENSCHNEID / STODERZINKEN)

Hosszú hétvége mesebeli alpesi hegyek között Ausztriában...

ALBÁNIA & MONTENEGRO 2018

ALBÁN-ALPOK - SHKODRAI-TÓ - KATUN

Montenegró varázslatos vidékeire egész egyszerűen vissza kellett, hogy térjünk, de ezúttal egy kis Albániával is megfűszereztük a kerékpártúrát...

BOSZNIA & MONTENEGRO 2017

BJELASNICA - DURMITOR (BOBOTOV KUK / SAVIN KUK)

Bosznia Hercegovinába és a Montenegróban található Durmitor hegységbe ezúttal bicikli nélkül érkeztünk és ez az egy hét sokkal inkább a gyalogtúrázásról és a hegymászásról szólt...

MONTENEGRO 2017

DUBROVNIK - KOTORI ÖBÖL - BUDVA - RIJEKA CRNOJEVICA - DURMITOR

Bármennyire is apró ország Montenegro, töménytelen természeti értékkel rendelkezik, amelyeknek felkutatására még egy hét sem volt elegendő...

KORZIKA 2016

CINTO - CALVI - PORTO - CAPU ROSSU - GOLO

Európa és a Földközi-tenger egyik legvarázslatosabb ékkövére, Korzikára mentünk el egyet bicajozni és természetesen több, mint egy hetet eltöltöttünk ott szigetlakóként...

AUSZTRIA 2015

HOHE TAUERN (GROSSGLOCKNER PASS)

Ausztriában nem egyszerű bicajozni, de persze két őrült túrázó még erre is vállalkozott, fejenként plusz harminc kilós túratáskákkal...

FRANCIAORSZÁG 2014

TENGERI-ALPOK (ÉCRINS - MERCANTOUR - NIZZA - MONTE CARLO - VERDON-KANYON)

Az Alpok dél-nyugati része, Európa egyik legkülönlegesebb vidéke, amiről természetesen nekünk is meg kellett győződnünk. Dél-Franciaország titokzatos és misztikus világa már az első pillanatokban lenyűgözött minket...

SZLOVÁKIA 2014

KIS-KÁRPÁTOK (DETREKŐVÁRALJA / DÉVÉNY)

A szlovákiai Kis-Kárpátokban is akad néhány érdekes látnivaló, amelyeknek a felkutatása ismét kerékpárral történt...

SZLOVÉNIA 2014

KAMNIKI-ALPOK (LOGARSKA DOLINA / BLED)

Szlovénia hegyvonulatai ősidők óta várakoznak ránk és 2014-ben végre elérkezett a megfelelő alkalom és a lehetőség, hogy kerékpárral is felfedezzük a Karavankák és a Kamniki Alpok mesebeli vidékeit...

AMERIKA 2013

KERÉKPÁRTÚRA KERESZTÜL AMERIKÁN

A 2013-as évben, minden bizonnyal életünk egyik legnagyobb kalandját éltük meg az Amerikai Egyesült Államokban, ahová elmentünk egyet bicajozni...

AUSZTRIA 2013

BURGENLAND

Az idei nyáron Kelet Európa után meglátogattam Nyugat Európát is... igaz, hogy csak az ausztriai Burgenland tartományig jutottam, de itt is akadt bőven látnivaló. Az itt található meredek dombok és az állandó szembeszél, úgy érzem felkészítettek az előttem álló nagy kalandra...

ERDÉLY / ROMÁNIA 2013

TOROCKÓ - TORDA - GYALUI HAVASOK

Románia és Erdély valamiért még mindig vonzónak tűnik számomra, ezért az idei év sem múlhatott el úgy, hogy ne látogattam volna meg biciklivel ezt a különleges vidéket. A gyalui havasok után ismét magyarok között találtam magam, Erdély legnyugatibb csücskében...

SVÁJC / OLASZORSZÁG 2012

HÁGÓK BŰVÖLETÉBEN

2012 augusztusában két hetet meseországban töltöttem. A kristálytiszta levegő és víz hazájában található természeti csodákat sajnos az ott készített fényképek képtelenek demonstrálni. A svájci emberek mentalitása pedig újabb bizonyíték arra, hogy a hegyek mennyire jó hatással vannak a környezetükben élőkre...

TÖRÖKORSZÁG 2012

KERÉKPÁRTÚRA A KÖZEL-KELETEN

2012 Júliusában Puskás Zoltánnal és Nagy Tamással végigcsináltuk életünk egyik legőrültebb vállalkozását. Elmentünk bicajozni egyet Törökországba! A felejthetetlen ázsiai kaland összesen 21 napig tartott és eljutottunk egészen az iráni határig. Nehézségekkel, kellemes csalódásokkal és mesebeli tájakkal fűszerezett 2000 kilométer...

ERDÉLY / ROMÁNIA 2012

FOGARASI HAVASOK - BRASSÓ - GYIMES - SEGESVÁR

2012 Júniusában Székelyföld és a fogarasi havasok ismét elcsábított. Így nem tehettem mást, újra el kellett utaznom Erdélybe, hogy közelebbről is megismerjem ezt a különleges és egyedülálló vidéket. Ez alkalommal egy összetett és sokszínű körtúrát terveztem, amiben minden benne volt ami egy kis kalandhoz kell...

ERDÉLY / ROMÁNIA 2011

DÉLI-KÁRPÁTOK

Az első komolyabb romániai túrát Erdély és a Kárpátok dél-nyugati területeire terveztem. 6 nap alatt sajnos csak egy egészen kis részét élhettem át ennek a csodának, de ez is hihetetlen nagy kaland volt! Az ősi magyar várromok és a Déli-Kárpátok legmagasabb hegyóriásainak közelében bicikliztem. Nevezetesen a Retyezát, a szebeni és kudzsiri havasok között...

SZLOVÁKIA 2011

KERÉKPÁRTÚRA AZ ALACSONY-TÁTRÁN KERESZTÜL A MAGAS-TÁTRÁIG

Ezen a vadkempinges kerékpártúrán is a régi magyar várak és a hegyek érdekeltek a legjobban, amik még felfedezésre vártak Szlovákiában. Egészen a Magas-Tátráig tekertem fel és beiktattam minden látnivalót, amit érdemesnek tartottam errefelé megnézni...

OLASZORSZÁG 2011

SAN MARINO - APPENNINEK - NÁPOLY

2011 júliusában ismét csatlakoztam a Puskás Zoltán vezette csapathoz, akik Olaszországot, Szicíliát és Máltát vették célba. A túra első szakaszán én is részt vettem, ami az országot átszelő Közép-Appennineken haladt keresztül, egészen az olasz koszfészeknek nevezett Nápolyig...

SZLOVÁKIA 2010

VÁRNÉZŐ CSILLAGTÚRA

A 6 napos "csillagtúra" hihetetlen kalandokban és látnivalókban bővelkedett! Az itt található történelmi magyar várakból, összesen 12-t sikerült felkutatnom. A 36-ik születésnapomon történt rendkívüli események sorozatai, pedig felejthetetlen élményekké váltak...

ERDÉLY / SZERBIA / BULGÁRIA 2010

KERÉKPÁRTÚRA A BALKÁNON

Elérkezett a pillanat, amikor végre egy komoly külföldi túrára vállalkozhattam nemrég megismert biciklis társaimmal. A túra eredetileg 19 naposra volt tervezve és Görögország volt a célpont. Én Makótól vettem részt az akcióban és egészen Bulgária leghíresebb kolostoráig tekertem velük, ami kb. 1000 km-re található innen...